fattigmansboxen

Alla inlägg den 7 mars 2014

Av fattigmansboxen - 7 mars 2014 10:25

  ELLER  



Jag har ju haft lite funderingar senaste tiden om varför jag går upp i vikt, känner mig pluffsig trots hög träningsdos och bra mat (Paleo). Jag förstår ju att muskler väger mer än fett MEN jag SER JU att det inte bara är muskler utan jag har t o m utvecklat små love handles... varför heter det så? Det finns INGET kärleksfullt med fettvalkar över midjeresåren? Jag är inte utseendefixerad utan det här handlar om prestation. Jag vill väga ett par kg mindre för att orka lyfta mig själv något lättare. Jag tänker att om jag blir lite starkare och samtidigt lite lättare så möts två goda ting och mina pullups närmar sig något snabbare?

Hur som helst inser jag nu vad som hänt... jag stoppar ju i mig typ 4-5 frukter per dag! Gärna mycket bananer och ibland nån apelsin. Naturens socker... naturens snickers... eller hur var det? Eftersom jag bara fortsätter gå upp i vikt så tänker jag så här: Jag skippar frukten helt några veckor och ser vad som händer. Enda frukten blir bananen i bananpannkakan på morgonen. Blir jag sugen/hungrig mellan målen så får det bli nötter, ägg och avocado.

/Johanna


Av fattigmansboxen - 7 mars 2014 08:20

På boxen, CrossFit Norrtälje, igår kväll:


20 minuter amrap
10 Pendlay-rodd @2010
10 Ab-wheel-rollouts
10 Ringrodd
2 wallclimb
vila 30s


Sjukt roligt överkroppspass - bra att träna rygg för mig som längtar tills man kan göra riktiga pullups (kunde ju det för 1 år sen men har tappat styrka/gått upp i vikt). Albin som höll passet hjälpte mig med att byta ut Ab-Wheel-rolloutsen till hollow rocks istället så att jag inte behövde slita mer på axlarna än nödvändigt - tack! Wallclimb var nytt för mig men sjukt roligt... och jobbigt!


         


Kände mig pigg i kroppen trots lunchpasset, idag har jag lite träningsvärk i rumpa/baksida lår - äntligen! Har inte haft träningsvärk på två veckor så det känns välkommet.

Ikväll är det SKILLSpass på CF Norrtälje som jag och Tessan tänkte prova på. Dessutom är det flera som kör sin OPENworkout 14.2 ikväll så det blir att heja på dessa starka atleter - grymma! Kolla vad det är: http://games.crossfit.com/video/open-announcement-142-archived-footage 

Funderar på att köra lite rygg på lunchen - sådär "gymmigt" som de biffiga grabbarna där... vila mycket och absolut inte bli svettig.   

Beställde nya tights i veckan och dessa kom igår... kom på att jag bara har typ 2 par och så mycket man tränar nu så går ju tvättmaskinen varm hela tiden. Hittade dessa mysiga för 179 kr på Sportamore:


 


I helgen blir det förstås träning både lördag och söndag (lagträning), men jag ska även åka mot Örebro och träffa vår hunds valpar - det blir riktigt mysigt!

Jag har ett dilemma bara - det ska bli sjukt fint väder i helgen och mitt löparhjärta skriker efter en lång och lugn löprunda i Roslagsledens terräng... åååh, jag vill! Kanske kanske man ska offra sina ben till söndagens maxlyft och köra en långdistansare på lördag efter lunch... eller börja lördag morgon med en långlöpning tillsammans med hunden?


Vill vill vill!

/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards