fattigmansboxen

Alla inlägg den 10 mars 2014

Av fattigmansboxen - 10 mars 2014 13:30

Helgen påbörjades med ett träningspass på CF Norrtälje med Tessan. Vi har inte tidigare besökt boxen när det är SKILLSpass och var lite nyfikna på det. Albin höll passet som var ett lugnt pass med fokus på stretch, smidighet, töjning när det gäller att bli bättre på squats.. och tro mig - det behöver jag! Jag är otroligt kort i rygg- och benmuskulatur. Efter passet bestämde vi oss för att aldrig skippa stretchen! Det var nyttigt! Körde även lite statiska bålövningar som avslutning.



Tessan har bestämt sig för att INTE använda ovan plufsiga a´la yogalinne/top mer efter att hon såg detta foto... den gör henne inte rättvisa...   Aja, man kan inte vara snygg jämt... hon måste ju låta oss andra glänsa ibland också...


 


Gillar Albins t-shirt:


     


Lördagen började med en långpromenad med hunden i skogen... och mina ben var DÖDA! Jag hade knappt ork att ta mig över rötter och stenar i snigelfart. Hur skulle detta gå, jag hade ju tänkt maxa knäböj på söndag? 

Klockan 10 var det dags för lördagspasset som bestod av:


5 varv:

15 OH-squats 30kg för tjejer (jag körde 20 kg gobblesquats)

400m löpning


Jag var så trött efter detta men kände att jag ändå gjorde bra ifrån mig. Bestämde mig för att skippa maxlyft på söndag och köra det efter en lugnare träningsvecka istället.

Sen gick vi på Thaiboxningsgalan, Roslaget. Det var en riktigt kul upplevelse. Norrtälje MMA hade ordnat detta så grymt bra. Stolt över att ha tränat där!


       


Några filmsnuttar:



 
 
 

På söndagen var det lagträning men Kia skulle köra sin Open wod så vi hejade på henne samtidigt som jag och Tessan tränade DU i en timme... ni hörde rätt - 1 timme oavbrutna DU försök!!! Mina vader dödar mig idag!

Kia gjorde sitt bästa och vi tyckte så klart hon var jättestark och duktig - men hon sa att hon behöver jobba på sina chest to bar... jag tror henne om hon säger det.   

Vi nötte på med våra DU och jag tycker att vi lärde oss mycket under denna timme, snart snart...


       


Idag har jag hunnit köra ett lunchpass styrkeprogression, Back Squat 3x5 80kg och Press 3x5 32,5 kg (fanns inga 1kg vikter och fick ta 1,25:or istället...) Det var tungt. Ikväll är det pass på CF Norrtälje, låter som ett jobbigt pass med mycket löpning - bring it on!

/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards