fattigmansboxen

Alla inlägg den 9 mars 2014

Av fattigmansboxen - 9 mars 2014 20:28

Det är verkligen coolt att se hur fort man kan lära sig nya saker om man bara vill. Både Tessan och Johanna har tragglat DUs, dvs doubleunders, sedan förra veckan. guess what? Båda sätter dem. Tror Johanna satte 12 i rad!?

Nu vet jag att mina lagkamrater har en enorm vilja :) känns skönt inför kommande bravader.

 

Johanna in action. Lite lägre hopp och lite mer avslappnat så sätter hon minst 30 i rad. Det går åt mkt energi när man hoppas så högt ;)


Avslappnade, snygga hopp vid enkelhopp!

 

Tessan satte också några DUs. Tydligen tränar hon stenhårt på dessa hemma. Kan knappt vänta till nästa söndag då jag träffar dessa grymma tjejer igen.


vi skulle ha kört lite lagtävling idag,men jag körde 14:2 som var veckans gren i kvalet till Crossfit Games, och Tessan och Johanna nötte DUs. Dessutom hade de haft en ordentlig tung träningsvecka så lite lättare pass var helt ok.

Mitt pass gick inte så bra. Måste träna CTB-pullups. Det är pullups där man ska dra sig upp så att man nuddar bröstet i riggen. Tungt och jag saknar definitivt tekniken för detta. bara att träna mer på det!


14:2 såg ut som följer:

Every 3 minutes for as long as possible complete:

From 0:00-3:00

   2 rounds of:

   10 overhead squats

   10 chest-to-bar pull-ups

From 3:00-6:00

   2 rounds of:

   12 overhead squats

   12 chest-to-bar pull-ups

From 6:00-9:00

   2 rounds of:

   14 overhead squats

   14 chest-to-bar pull-ups

Etc., following same pattern until you fail to complete both rounds

 

 

Jag kom dessvärre inte så långt. 83 reps vilket innebär att jag bara hann köra i 6 minuter.

 

 

/ Kia



Ovido - Quiz & Flashcards