fattigmansboxen

Direktlänk till inlägg 25 juni 2014

Spanienträning

Av fattigmansboxen - 25 juni 2014 16:19

10 dagars semester i Spanien med familjen är avklarat och det var fantastiskt! Bra väder, mycket bad och alldeles för mycket mat! Men vi hann i alla fall med lite träning vilket känns bra. Tyvärr blev det inget bra tillfälle att hälsa på CrossFit Almeria som var planerat.

Första träningsmorgonen blev ett cf-pass med storasyster faktiskt! Kul att hon vill köra med mig och Mikko. Hon var så duktig och stark, dessutom hade hon helt rätt attityd! Många gånger när man tränar med "vanliga motionärer" slås man av den bristande viljan eller attityden. De tar små pauser hela tiden för att dricka vatten eller prata, de gör alla byten så långsamt de kan för att få vila lite och de tar liksom aldrig i till max. Man är så bortskämd efter att ha tränat med cf-folk nu att man glömt bort hur dessa motionärer (och jag själv förr) beter sig. Storasyster hur som helst hade inga problem med att bara köra på - blev imponerad!


     


Sedan hann Mikko och jag med två pass löpning på morgonen. Första löprundan blev till en strand på ca 8 km avstånd från byn San José där vi bodde. Det var varmt och jag trodde på allvar att vi aldrig skulle komma fram.


                       


Nu börjar vi äntligen närma oss......



 

       


Frammeeeeee!


     


Då förtjänar man en sån här:


 



Löprunda två blev till den lite närmre stranden - 6 km bort. Denna morgon var det ännu varmare så jag var glad att vi valde den närmre stranden...


   


Jag nämnde mycket mat... det var även många öl och dessutom god bubbel varje kväll. Kan säga att det kändes på svullnaden i kroppen efter denna vecka... t o m lederna var stela! Men det var det värt! Frukten var den med helt fantastisk i detta land där den mesta kommer ifrån...


   


Nu är det dags för andra bullar.... inte vanliga vetebullar alltså!   

/Johanna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fattigmansboxen - 7 september 2016 07:00

Med revanschlust inför nästa års Höga kusten trail samt eventuellt andra lopp så har jag anmält mig till Team Nordic Trail som kör träningar mm i terränglöpning. Jag var och testade igår kväll i Sollentuna och kan berätta att blir man inte bra på ter...

Av fattigmansboxen - 6 september 2016 08:30

Jag är så imponerad av alla som deltog på detta magiskt jobbiga men också vackra lopp i vårt världsarv Höga kusten och Skuleskogens nationalpark! För några var detta dessutom första gången och Mikko sklulle ta revansch på föregående år. Det gjorde ha...

Av fattigmansboxen - 1 september 2016 15:04

Alltså på riktigt... skäms! November 2014 skrev jag senast! Det beror så klart på massor av olika saker men om jag ska vara ärlig så är det en kombination av dålig träning, andra intressen och skador till och från på både mig, sambo och träningskompi...

Av fattigmansboxen - 4 november 2014 18:29

Kommande helg utspelar sig Roslagen Open på Sportcentrum i Norrtälje. Team Berlin/fattigmansboxen med Mikko, Ola och Peter tävlar i lag och Kia kör individuellt. Dessutom tävlar en del andra superstarka atleter från Norrtälje... bland annat några sta...

Av fattigmansboxen - 20 oktober 2014 22:34


Har kört igång med RLF förra måndagen. Planen är att köra CF Football försiktigt och bygga upp grundstyrkan med styrkelyft. Min rehab använder jag som uppvärmning inför varje pass och jag kommer hålla fortsatt fokus på stretch och rörlighet. Vi får...

Ovido - Quiz & Flashcards