fattigmansboxen

Alla inlägg den 4 mars 2014

Av fattigmansboxen - 4 mars 2014 09:52

I helgen har det förstås blivit en del träning... som vanligt kan jag säga nu för tiden. Tränar mellan 6-8 pass i veckan och har minst en vilodag. Dricker ingen alkohol. Äter Paleo med undantag för mjölk ibland. Lägger mig i tid för att få minst 7 timmars sömn. Försöker helt enkelt göra så mycket rätt jag kan för att få ut det mesta av dessa månader innan tävlingen.

I söndags var det dags för lagträning och dessutom var det flera på plats för att köra Open workouten... första - 14.1 var på 10 minuter 15 snatches 25kg/35kg och 30 dubbleunders. Grymt jobbigt kan jag tänka mig! Samantha Briggs ligger etta bland kvinnorna worldwide... hon fick ihop 472 reps, alltså typ 10,5 varv på 10 minuter - galet!! http://games.crossfit.com/

Vi körde lite teknik, HSPU mm som uppvärmning... hejade dessutom på Niklas innan vi körde igång en lagWOD. Ps. Fixade min första strikta HSPU samt en ringdip igen!! Tjohooo!

LagWODen blev just Open workouten 14.1 fast i lag. Medan en arbetade låg de andra i plankan (vanliga samt på sidorna). Kan säga att man längtade tills det var dags att få jobba! Vi jobbade gemensamt i 12 minuter. Jag och Tessan tragglade på med våra DU som behöver bättras på avsevärt men det kändes som att vi började få till snatcharna något i alla fall.

Jag har haft ont i axlarna i en vecka ungefär och hittar inte min tigerbalsam... frågade Kia om hon hade nåt... jo då, Hon hade Limex i väskan... så jag strök på... typ 10 lager. Fattade mitt misstag efter en stund! Kia frågade: "Vaddå, har du aldrig använt liniment?" Nej!! Trodde jag skulle svimma på vägen hem. Väl hemma så slängde jag av mig nästan allt på överkroppen och gick runt med blöt handuk över axlarna knaprandes på smärtstillande... gör nog inte om det misstaget en gång till...


 


Grymt roligt var det i alla fall på passet. Igår kväll var det dags för knäböj och pressar i styrkeprogressionen för mig och Tessan. Känns bra, vi är båda riktigt mycket starkare än i november och har ännu inte nått nivån där det tar stopp och man får gå ner i vikter... funderar på att testa på ett maxlyft av press och knäböj nästa söndag?


 


Idag blir det vila för mig då jag har hundträning hela kvällen... och jag kom inte upp klockan 05:00 som jag tänkt för att köra ett pass... sparar det passet till i morgon då jag egentligen skulle ha vilat.

/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards