fattigmansboxen

Alla inlägg den 6 mars 2014

Av fattigmansboxen - 6 mars 2014 15:26

Mjölk? Hell no! Sguats ger starka ben! Idag på lunchpasset var det dags för styrkeprogression back squats. Nu på samma vikt jag maxade i november, 77,5 kg 3x5 - jag var nervös. Tänk om det här skulle vara mitt "stopp", att jag inte skulle fixa det och få gå ner i vikt till nästa träningspass. Värmde upp ordentligt men kände mig ändå lite stressad eftersom jag bara hade en del av lunchen på mig. Lät de medtränande runt omkring mig veta att om jag ropade "hjääälp" så var de välkomna att komma och assistera mig... för då hade jag antagligen fastnat i bottenläget och behövde hjälp upp.

Jo då, det gick bra och jag kände mig riktigt nöjd efteråt! Bra djup och kontroll i lyftet! Ser fram emot att ta reda på vad jag maxar på söndag!

Del två blev sprintar och utfallsteg med kettlebell... rooligt! Längtar till löpträningen i vår/sommar. Tråkigt bara att man gått upp 2-3 kg sen man började träna ordentligt... inte så bra för varken löpningen eller framtidsplanerna på att ta sig upp i en pullup. Bästa kombinationen vore ju att bli starkare OCH gå ner nåt kilo!

Tessan har varit duktig och tränat på eget håll trots att hon varit bortrest på jobb. Tränat på hotellrummet! Bra! Kia kör Mikkos programmering och det verkar ju funka bra - kolla hennes blogg: http://kiaomlivet.wordpress.com/

Igår kväll hade jag tänkt köra CF Footballs pass men efter lite uppvärmning med OH squat teknik så kände jag att mina axlar inte hänger med... blev sur. Skit att få ont i axlarna nu... har ju massor jag måste hinna lära mig innan tävlingen! Skit och pannkaka! Blev att boxas lite lätt på säcken för att få lite blodgenomströmning. Tränade lite på pistols också som jag verkligen inte fått till ännu. Lilltjejen kom ner och frågade vad jag tränade på... jag försökte förklara och hon frågar, "menar du sånna här?" och visar flera perfekta snabba pistols med ett ben i taget! Sen körde hon lite marklyft, frivändningar och pressar... bara sådär... min lilla gullunge!

Nu ser jag fram emot kvällens pass på boxen i Norrtälje, känner att det börjar bli lite ensamt att bara köra i källaren. Har bokat upp mig där torsdag, fredag och lördag och hoppas på glatt sällskap.

/Johanna


 

Ovido - Quiz & Flashcards