fattigmansboxen

Direktlänk till inlägg 20 mars 2014

Tillbehörssport?

Av fattigmansboxen - 20 mars 2014 14:04

Sporter kostar ju lite olika att utöva beroende på vilken utrustning den kräver men jag har lärt mig att till och med en så utrustningsfattig sport som löpning kostar pengar! Det räcker inte med ett par okej löparskor... det slutar ändå med att man vill ha snygga tights, linnen, långärmade för olika klimat, ryggsäckar, speciella löparstrumpor, olika skor för olika underlag mm mm. Samma sak gäller CF - så klart man vill se okej ut när man tränar och helst ha ändamålsenliga skor och kläder som drar åt ordentligt. Dessutom tillkommer utrustning som bälten, tejp, kosttillskott, kalk, hopprep mm.

Igår kom våra tävlingskläder till Westridge Open som ska tryckas med fattigmansboxens logga! Vi var som barn på julafton! Snygga shorts, calfs, t-shirts och hoodies från Salomon! Vi ska även försöka hitta nåt bra linne att trycka på. Dessutom hade jag själv beställt ett par löparskor till våren som var sååå sköna - kände mig genast ett steg närmare Bolt!!!  Tävlingsoutfiten ser ut som följer:


       


Kan man inte bli bäst så får man försöka va snyggast då?   


Nu har man en liten skosamling här hemma... men bara de nödvändigaste, ett par lyftarskor, ett par allt-i-allo-CF-skor, ett par löparskor för asfalt/blandat underlag och ett par terränglöparskor - då är jag utrustad i alla fall 1-2 år framåt, bra va!


 


Passade på att i veckan beställa flytande kalk och liniment från Add Nature också (lovar att jag ska använda det med förstånd denna gång).


 


För övrigt så har jag varit jättetrött i kropp och knopp denna vecka... inte ont någonstans, bara trött, tur att det är lugn vilovecka. Bara lugna pass. Har kännt att min puls gått upp fort och högt vid minsta ansträngning och samtidigt har styrkan i musklerna varit sådär...

Igår kväll provade jag på lite frontböj - har ju inte pysslat med det alls. Blir att byta ut backsquats nu mot frontböj istället i styrkeprogressionen från nästa vecka. Igår körde jag 3x5 på 50 kg - okej start.

Ikväll kör jag och Tessan BS 3x5 - borde bli på 85 kg om det funkar, ska köra pressar också - kanske testar lite DU efteråt - that´s it! På söndag ska jag maxa i BS bara för att kolla av läget... spännande!

/Johanna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fattigmansboxen - 7 september 2016 07:00

Med revanschlust inför nästa års Höga kusten trail samt eventuellt andra lopp så har jag anmält mig till Team Nordic Trail som kör träningar mm i terränglöpning. Jag var och testade igår kväll i Sollentuna och kan berätta att blir man inte bra på ter...

Av fattigmansboxen - 6 september 2016 08:30

Jag är så imponerad av alla som deltog på detta magiskt jobbiga men också vackra lopp i vårt världsarv Höga kusten och Skuleskogens nationalpark! För några var detta dessutom första gången och Mikko sklulle ta revansch på föregående år. Det gjorde ha...

Av fattigmansboxen - 1 september 2016 15:04

Alltså på riktigt... skäms! November 2014 skrev jag senast! Det beror så klart på massor av olika saker men om jag ska vara ärlig så är det en kombination av dålig träning, andra intressen och skador till och från på både mig, sambo och träningskompi...

Av fattigmansboxen - 4 november 2014 18:29

Kommande helg utspelar sig Roslagen Open på Sportcentrum i Norrtälje. Team Berlin/fattigmansboxen med Mikko, Ola och Peter tävlar i lag och Kia kör individuellt. Dessutom tävlar en del andra superstarka atleter från Norrtälje... bland annat några sta...

Av fattigmansboxen - 20 oktober 2014 22:34


Har kört igång med RLF förra måndagen. Planen är att köra CF Football försiktigt och bygga upp grundstyrkan med styrkelyft. Min rehab använder jag som uppvärmning inför varje pass och jag kommer hålla fortsatt fokus på stretch och rörlighet. Vi får...

Ovido - Quiz & Flashcards