fattigmansboxen

Direktlänk till inlägg 11 mars 2014

Mål och delmål

Av fattigmansboxen - 11 mars 2014 13:42

Jag har tränat CrossFit sen sommaren 2012 - alltså egentligen inte alls länge. Dessutom har jag haft långa uppehåll. Att jag nu tränat regelbundet sen november 2013 är till min fördel. Jag har dessutom utökat träningsdosen sen vi anmälde oss till tävlingen i maj, tränar nu ca 6-8 pass i veckan. Detta visar på hur viktigt det är att ha mål med sin träning och man är ju väldigt olika på vilken typ av mål som motiverar just mig. Jag måste ha höga mål när jag ska utföra något... annars kan det lika gärna vara. En tävling passar mig jättebra som ett större mål. Tävlingen i sig är ju ett delmål till något större som jag ännu inte klurat ut... men att bli starkare är ju bara det ett delmål för att sen ta tag i löpningen och köra Lidingöloppet igen i september. Styrkan från CrossFit kommer att hjälpa mig enormt i löpningen.

Delmålen fram till tävlingen är inte så stora i sig - men för mig är de milstolpar! Att lära sig dubbleunder - DU, att klara av sina första strikta pullups eller att hitta tekniken för de olympiska lyften och att förstå hur man klättrar i rep på bästa sätt.... bara det!

Har skrivit en liten lista till mig själv på mina delmål fram till tävlingen:



Sen kanske jag överträffar en del av målen eller kanske inte klarar av att nå vissa av dem - men mål är ju just bara en bild av vad man har för vision, vad man vill nå, inte nödvändigtvis sanningen. Vad är dina närmsta mål?

/Johanna  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fattigmansboxen - 7 september 2016 07:00

Med revanschlust inför nästa års Höga kusten trail samt eventuellt andra lopp så har jag anmält mig till Team Nordic Trail som kör träningar mm i terränglöpning. Jag var och testade igår kväll i Sollentuna och kan berätta att blir man inte bra på ter...

Av fattigmansboxen - 6 september 2016 08:30

Jag är så imponerad av alla som deltog på detta magiskt jobbiga men också vackra lopp i vårt världsarv Höga kusten och Skuleskogens nationalpark! För några var detta dessutom första gången och Mikko sklulle ta revansch på föregående år. Det gjorde ha...

Av fattigmansboxen - 1 september 2016 15:04

Alltså på riktigt... skäms! November 2014 skrev jag senast! Det beror så klart på massor av olika saker men om jag ska vara ärlig så är det en kombination av dålig träning, andra intressen och skador till och från på både mig, sambo och träningskompi...

Av fattigmansboxen - 4 november 2014 18:29

Kommande helg utspelar sig Roslagen Open på Sportcentrum i Norrtälje. Team Berlin/fattigmansboxen med Mikko, Ola och Peter tävlar i lag och Kia kör individuellt. Dessutom tävlar en del andra superstarka atleter från Norrtälje... bland annat några sta...

Av fattigmansboxen - 20 oktober 2014 22:34


Har kört igång med RLF förra måndagen. Planen är att köra CF Football försiktigt och bygga upp grundstyrkan med styrkelyft. Min rehab använder jag som uppvärmning inför varje pass och jag kommer hålla fortsatt fokus på stretch och rörlighet. Vi får...

Ovido - Quiz & Flashcards