fattigmansboxen

Direktlänk till inlägg 12 maj 2014

Träning träning träning

Av fattigmansboxen - 12 maj 2014 09:22

 


Sista finslipet inför tävlingen i helgen. Lördag kväll provade vi på lyften och igår blev det att testa på de roliga sakerna som bear crawl, skottkärra, kb-svingar, farmers walk mm. Det kommer bli tufft men roligt! Jag ser framför mig hur jag kommer både grina och kräkas under tävlingen.

Tessan satte flera TTB igår - pb! Så stolt över henne! Jag satte mina första 5 strikta pull ups äntligen... sen kände jag självförtroendet stiga mig över huvudet och ville testa en bar muscle up - haha! Nä - trodde ni det, att jag skulle klara det?   MEN jag fixade en chest to bar istället! Lite nöjd!


 


Flera vänner runt oss kommenterar om vad bra det kommer att gå för oss, vi har ju tränat såååå hårt! Ja, jag och Tessan har tränat hårdare än någonsin - för att ens komma upp i en normal cf-nivå! Andra förstår nog inte riktigt vilka förutsättningar vi började med för 3 månader sen... jag förstår inte varför Kia ens ville ha oss i sitt lag!   Två smålata brudar som mest tränade löpning och lite cf på skoj. Men när jag modig efter ett par glas vin anmälde mig, Kia och Tessan (som då var ovetandes om detta) till lagtävlingen 3 månader senare så hände något i mig... och säkert i Tessan med när hon väl informerades om att hon var anmäld till en tävling, haha!! Jag bestämde mig för att träna hårt och så ofta som det krävdes, äta rätt och sova tillräckligt för att den 17 maj känna att jag inte kunde ha gjort något bättre - jag hade i alla fall gjort mitt bästa! Detta har resulterat i 6-8 pass i veckan, minimalt med alkohol, gå och lägga sig tidigt på kvällarna och lite ansträngda/slitna axlar. Men jag har gått från att aldrig ha gjort en frivändning, inte klarat av en enda pull up eller DU till att faktiskt klara av flera stycken. Tessan har lärt sig massor också, TTB, olympiska lyft mm. Vi har blivit mycket starkare och uthålligare. Det har hänt massor! MEN vi minns hela tiden vilka förutsättningar vi gick in med. OCH vi ska vara sjukt stolta över vad vi åstakommit oavsett vilken nivå vi ligger på jämfört med andra atleter. Vår stolthet ska ligga i det hårda jobb vi lagt ner och inte vad som händer på tävlingen! Vi har banne mig gjort vårt bästa! Punkt! 


Inatt kunde jag inte sova då alla grenarna surrade i huvudet på mig - blev arg på mig själv - hur svårt kan det vara att tänka på nåt annat och SOVA!?=Jag vet inte hur många gånger en kropp kan skita... jag har inte mycket kvar i denna kropp i alla fall... fy sjutton så nervös man kan vara!

Imorse blev det ett konditionspass med trainingcamp kl 06:00 på Flygfyrens blöta kalla parkering. Lag fattigmansboxen var samlade. Det blev löpning, armhävningar, sit ups och burpees. Kall och blöt åkte jag direkt till jobbet efteråt för att duscha varmt och äta frukost - bra start på dagen!


See ya!

/Johanna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fattigmansboxen - 7 september 2016 07:00

Med revanschlust inför nästa års Höga kusten trail samt eventuellt andra lopp så har jag anmält mig till Team Nordic Trail som kör träningar mm i terränglöpning. Jag var och testade igår kväll i Sollentuna och kan berätta att blir man inte bra på ter...

Av fattigmansboxen - 6 september 2016 08:30

Jag är så imponerad av alla som deltog på detta magiskt jobbiga men också vackra lopp i vårt världsarv Höga kusten och Skuleskogens nationalpark! För några var detta dessutom första gången och Mikko sklulle ta revansch på föregående år. Det gjorde ha...

Av fattigmansboxen - 1 september 2016 15:04

Alltså på riktigt... skäms! November 2014 skrev jag senast! Det beror så klart på massor av olika saker men om jag ska vara ärlig så är det en kombination av dålig träning, andra intressen och skador till och från på både mig, sambo och träningskompi...

Av fattigmansboxen - 4 november 2014 18:29

Kommande helg utspelar sig Roslagen Open på Sportcentrum i Norrtälje. Team Berlin/fattigmansboxen med Mikko, Ola och Peter tävlar i lag och Kia kör individuellt. Dessutom tävlar en del andra superstarka atleter från Norrtälje... bland annat några sta...

Av fattigmansboxen - 20 oktober 2014 22:34


Har kört igång med RLF förra måndagen. Planen är att köra CF Football försiktigt och bygga upp grundstyrkan med styrkelyft. Min rehab använder jag som uppvärmning inför varje pass och jag kommer hålla fortsatt fokus på stretch och rörlighet. Vi får...

Ovido - Quiz & Flashcards