fattigmansboxen

Direktlänk till inlägg 10 maj 2014

Grenarna släppta!

Av fattigmansboxen - 10 maj 2014 22:55

Idag vaknade jag med spänning då grenarna skulle släppas inför Westridge Open på lördag om en vecka. Det var utlovat på hemsidan... men inget var upplagt. Ja ja.. de lägger väl upp efter 12 tänkte jag då. Drog till crossfitten med girlsen och körde dubbla kondispass... mådde lite illa efteråt men det är ju bra att simulera tävling ibland. Vi var klara efter 12 men inga grenar var släppta... det är INTE min grej att hållas på hallster... otålig är mitt andra namn!

Team fattigmansboxen:


Plötsligt har man postat på facebook att grenarna släpps först på måndag!!!! Ghaaaa!!! För att sen en timme senare ändå publiceras! Ja... crossfit i ett nötskal.... var alltid förberedd på det oförberedda!
Efter att ensam först läst igenom grenarna kunde jag snabbt konstatera att detta INTE var någon nybörjartävling på motionärsnivå utan ganska avancerad trots allt... du bör ha kört cf minst 1 år... minst!!! Visst man kan skala... men ändå. Det var en del avancerade lyft bland annat...
Vi hade stämt träff på fattigmansboxen 16.00 så det var bara att sätta sig och lägga upp en game plan och testa lyften.

Planering pågår:


Kul som alltid att träna med dessa tjejer! Avslutade kvällen med gemensam grillmiddag och bastu... så härligt!
Vi har en bra plan nu och så länge den håller så tror jag att det kan gå bra. Imorgon blir det att testa på grenarna lite till och köra en team wod. Sen något flåspass i veckan, lite teknik på låga vikter och massa vila. På lördag kör vi!!! Ni är så grymma tjejer!
/Johanna

Kolla tävlingen och grenarna på www.westridgeopen.se

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fattigmansboxen - 7 september 2016 07:00

Med revanschlust inför nästa års Höga kusten trail samt eventuellt andra lopp så har jag anmält mig till Team Nordic Trail som kör träningar mm i terränglöpning. Jag var och testade igår kväll i Sollentuna och kan berätta att blir man inte bra på ter...

Av fattigmansboxen - 6 september 2016 08:30

Jag är så imponerad av alla som deltog på detta magiskt jobbiga men också vackra lopp i vårt världsarv Höga kusten och Skuleskogens nationalpark! För några var detta dessutom första gången och Mikko sklulle ta revansch på föregående år. Det gjorde ha...

Av fattigmansboxen - 1 september 2016 15:04

Alltså på riktigt... skäms! November 2014 skrev jag senast! Det beror så klart på massor av olika saker men om jag ska vara ärlig så är det en kombination av dålig träning, andra intressen och skador till och från på både mig, sambo och träningskompi...

Av fattigmansboxen - 4 november 2014 18:29

Kommande helg utspelar sig Roslagen Open på Sportcentrum i Norrtälje. Team Berlin/fattigmansboxen med Mikko, Ola och Peter tävlar i lag och Kia kör individuellt. Dessutom tävlar en del andra superstarka atleter från Norrtälje... bland annat några sta...

Av fattigmansboxen - 20 oktober 2014 22:34


Har kört igång med RLF förra måndagen. Planen är att köra CF Football försiktigt och bygga upp grundstyrkan med styrkelyft. Min rehab använder jag som uppvärmning inför varje pass och jag kommer hålla fortsatt fokus på stretch och rörlighet. Vi får...

Ovido - Quiz & Flashcards