fattigmansboxen

Direktlänk till inlägg 6 maj 2014

London

Av fattigmansboxen - 6 maj 2014 11:14

5 dagar i London sätter sina spår... både i kropp och plånbok! Men vad roligt vi haft det, och tack 1/3 av team fattigmansboxen Tessan med Andreas!

Träningen då? Jo, vi såg till att köra två egna morgonpass i en närliggande park SAMT ett pass på Reebok CrossFit Thames! Gryyymt!

De egna passen bestod av löpning till och från parken, sprintar, mage, ben och armhävningar i olika former - lagom jobbigt.

Lördag morgon kl 09:00 har CrossFit Thames sin första WOD för dagen så vi passade på att ta en taxi dit och dra av passet innan frukost. Väl framme efter lite letande så blev vi varmt välkomnade av de förvånade coacherna - de var glada och nyfikna på hur vi hittat till dem.


           


Efter lite snack, köp av en t-shirt (tyvärr fanns det bara en kvar.... som var i min storlek.. trallallaaa!) och betalning så berättade coachen att dagens WOD var Open 14.5 - det såg ut som att Tessan skulle börja gråta... eller springa tillbaka till taxin! Haha!! Det enda Open-passet vi genomfört... och ganska snabbt lärde oss att hata... vad är oddsen!?


Tessans min när hon hörde passet:


 


Mikko såg bara glad ut:


 


Tessan lugnade sig och vi fick en ordentlig uppvärmning med lite för oss nya övningar - kul!


                                         


Sen var det bara att köra igång! Vi var 5-7 personer på passet och jag var den enda som körde på RX-vikten 30 kg för damer - tänkte att jag skulle prova förbättra min tid från förra gången.

Okej - passet var lika äckligt som sist - om inte värre. Jag förbättrade INTE min tid utan det blev en försämring med 1 minut! Gissar att saker som resa, mycket mat och rött vin och brist på frukost kan ha gjort sitt? Tänker jag så - jäklar vad bra jag gjorde ifrån mig!

Tessan var grym hon med - förbättrade sin tid med flera minuter! Mikko lyckades ta ut sig till en "burpee" i kontainern utanför!


     


Det bästa under vistelsen på CrossFit Thames var lagandan och den personliga känslan - alla blev sedda - alla! Coachen gjorde stor grej av att lära sig våra namn trots att hon hade supersvårt för det stackarn! Det slutade med att hon fick skriva "blond" efter mitt namn... haha! Under passet pushade de oss hela tiden, t o m de ledare som inte höll passet kom fram och peppade. När passet var slut och de flesta låg och flåsade på golvet kom alla coacher i lokalen (notera att det fortfarande var ALLA coacher/ägare) fram till var och en av oss alla med en high five och uppmuntrande ord! Dessutom verkade atleterna ha som vana även de att gå fram till samtliga som varit med under passet och köra en high five - det är klart - coacherna och ägarna har ju fött upp den kulturen på boxen! Jag blev så glad över detta! När vi samlats en sista gång innan det var dags för nästa pass så tackade vi av varandra lika snyggt då.


   


TACK CrossFit Thames - vi kommer definitivt tillbaka!


/Johanna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fattigmansboxen - 7 september 2016 07:00

Med revanschlust inför nästa års Höga kusten trail samt eventuellt andra lopp så har jag anmält mig till Team Nordic Trail som kör träningar mm i terränglöpning. Jag var och testade igår kväll i Sollentuna och kan berätta att blir man inte bra på ter...

Av fattigmansboxen - 6 september 2016 08:30

Jag är så imponerad av alla som deltog på detta magiskt jobbiga men också vackra lopp i vårt världsarv Höga kusten och Skuleskogens nationalpark! För några var detta dessutom första gången och Mikko sklulle ta revansch på föregående år. Det gjorde ha...

Av fattigmansboxen - 1 september 2016 15:04

Alltså på riktigt... skäms! November 2014 skrev jag senast! Det beror så klart på massor av olika saker men om jag ska vara ärlig så är det en kombination av dålig träning, andra intressen och skador till och från på både mig, sambo och träningskompi...

Av fattigmansboxen - 4 november 2014 18:29

Kommande helg utspelar sig Roslagen Open på Sportcentrum i Norrtälje. Team Berlin/fattigmansboxen med Mikko, Ola och Peter tävlar i lag och Kia kör individuellt. Dessutom tävlar en del andra superstarka atleter från Norrtälje... bland annat några sta...

Av fattigmansboxen - 20 oktober 2014 22:34


Har kört igång med RLF förra måndagen. Planen är att köra CF Football försiktigt och bygga upp grundstyrkan med styrkelyft. Min rehab använder jag som uppvärmning inför varje pass och jag kommer hålla fortsatt fokus på stretch och rörlighet. Vi får...

Ovido - Quiz & Flashcards