fattigmansboxen

Direktlänk till inlägg 23 februari 2014

Plötsligt blev man en lagspelare

Av fattigmansboxen - 23 februari 2014 09:29

Oj oj oj, det här kommer att bli så spännande!

Att få vara en del av ett lag känns riktigt kul....och lite läskigt.


Jag heter Kia, har tränat CrossFit i 3,5 år. Tävlingarhar jag hunnit delta i under mina år som CrossFitutövare. Jag gillar att tävla, eller jag tror att jag gillar att tävla iaf. När det väl kommer till kritan, och man står där på startlinjen, så blir jag sjukt nervös och ångesten är total. Så har det alltid varit....oavsett tävling och oavsett sport.


Jag är, och har alltid varit, en individuell idrottare. När jag tävlar och tränar går jag gärna in i mig själv, fokuserar på mitt och på det jag ska göra. Jag vill förlita på mig själv och på mina styrkor och svagheter. Kanske är det just det som gör det, alltså att jag gillar att tävla själv, att jag inte vill förstöra för någon annan....vill inte paja för andra, för svagheter har jag...i massor.

I en individuell tävling vet du exakt vad du klarar av, du vet hur formen är, du vet dina begränsningar. Såklart handlar det om kontroll också. jag erkänner, jag gillar att ha kontroll på läget eller iaf på mig själv :)


Nu är det då så att jag ska delta i en lagtävling med Johanna och Therese. Jag har länge velat tävla i lag, men inte riktigt vågat. CrossFit handlar om att lämna sin Comfort Zone, och nu är det då dags.

Att dessutom få tävla med bra vänner känns hur kul som helst. Vägen till tävlingsstart kommer bli ännu roligare när man har två glada polare vid sin sida. Hur det sedan blir med tävlingen får vi se senare. 

För mig handlar det om att släppa kontrollen och ha roligt. Vi är ett lag, och det är vår kompetens som lag som kommer att mätas. Nu ska vi hitta allas kompetenser och börja fila på strategier, HA ROLIGT, och lära oss nya saker.


Jag tränade med Johanna i Fattigmansboxen i fredags, roligt! Det finns krut i den bruden, gäller bara att peppa henne att ta fram den. Just detta är ju det som är så roligt med lag, att man kan peppa varandra att lyckas. Inte ger man upp när lagkamraterna står bredvid och hejar. Johanna har utvecklats mkt sen jag såg henne lyfta sist. Snygga frivändningar, tekniken börjar sitta och styrka har hon! Ska bli riktigt kul att se hur mycket hon kommer utvecklas fram till tävlingsstart (för det kommer hon att göra).

 

   

Ikväll blir det teamWOD med team Fattigmansboxen, kommer bli kul!


heja oss!


/Kia



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fattigmansboxen - 7 september 2016 07:00

Med revanschlust inför nästa års Höga kusten trail samt eventuellt andra lopp så har jag anmält mig till Team Nordic Trail som kör träningar mm i terränglöpning. Jag var och testade igår kväll i Sollentuna och kan berätta att blir man inte bra på ter...

Av fattigmansboxen - 6 september 2016 08:30

Jag är så imponerad av alla som deltog på detta magiskt jobbiga men också vackra lopp i vårt världsarv Höga kusten och Skuleskogens nationalpark! För några var detta dessutom första gången och Mikko sklulle ta revansch på föregående år. Det gjorde ha...

Av fattigmansboxen - 1 september 2016 15:04

Alltså på riktigt... skäms! November 2014 skrev jag senast! Det beror så klart på massor av olika saker men om jag ska vara ärlig så är det en kombination av dålig träning, andra intressen och skador till och från på både mig, sambo och träningskompi...

Av fattigmansboxen - 4 november 2014 18:29

Kommande helg utspelar sig Roslagen Open på Sportcentrum i Norrtälje. Team Berlin/fattigmansboxen med Mikko, Ola och Peter tävlar i lag och Kia kör individuellt. Dessutom tävlar en del andra superstarka atleter från Norrtälje... bland annat några sta...

Av fattigmansboxen - 20 oktober 2014 22:34


Har kört igång med RLF förra måndagen. Planen är att köra CF Football försiktigt och bygga upp grundstyrkan med styrkelyft. Min rehab använder jag som uppvärmning inför varje pass och jag kommer hålla fortsatt fokus på stretch och rörlighet. Vi får...

Ovido - Quiz & Flashcards