fattigmansboxen

Alla inlägg den 5 juli 2014

Av fattigmansboxen - 5 juli 2014 07:41

Eftersom jag typ inte får göra nåt alls med överkroppen så ser ni mig mest springa utöver den tid som jag inte hånglar upp någon vägg med min lilla boll eller står och drar i sexiga gummiband.... men jag kände dock för någon vecka sen att det blivit dags att ta tag i benstyrkan igen. Åtminstone försöka underhålla den.
Så det blev att testa ett nytt maxlyft på back squat. Innan WestridgeOpen drog jag av 3 femmor på 85kg... nu låg mitt max typ där! Ja, vad säger man... det gårt fort att tappa styrka och muskelvolym.
Så igår startade jag en ny progression på 60 kg. Bara att nöta på.

Körde i mina nya kompressionstights från Salomon... grymt sköna! Men att sätta en söm i grenen på en dammodell kanske inte var Salomons smartaste drag... vaddå camel toe?! Shorts på över löste det problemet.

När jag var senast på Roslagens lyftarförening så klagade jag på mitt lyftarbälte... att den var lite stor. I veckan kom Mikko hem med ett därifrån som jag får ärva av schysstaste Jenny som ville lösa mitt problem! Hon hade ett som låg och skräpade och tänkte på mig. Så härliga människor det finns! Karborrefäste (ja, jag vet vad många tycker om det... men jag lyfter inte med det jämt och inte så tungt) och i storlek s eller xs. Satt som ett smäck! Är skyldig dig, Jenny!

I helgen blir det långlöpning och kanske ett pass med Team Bea/fattigmansboxen. Det ser jag fram emot!
Ps. Ola avslutade sin svenska klassiker igår med att simma Vansbro. Grattis!

/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards