fattigmansboxen

Direktlänk till inlägg 28 april 2014

3 veckor minus 2 dagar kvar

Av fattigmansboxen - 28 april 2014 14:25

Westridge Open närmar sig med stormsteg och i helgen som var utspelade sig MK Open i Falun. Har varit och tittat på 2 år i rad då både Kia och Mikko samt en massa andra duktiga atleter från Norrtälje tävlat... men i år kom annat i vägen tyvärr. Man blir hur som helst oerhört inspirerad av alla duktiga tävlande. Jag är extra imponerad av mastertjejerna Jenny och Karin från Norrtälje... speciellt Jenny som precis påbörjat sin målinriktade träning. Hon kom femma i helgen och ska vara riktigt stolt! Dessa tjejer ska dessutom tävla i Västerås i olika lag så det känns extra roligt - vilket motstånd vi kommer att möta! Denna helg har förstås handlat mycket om träning. Dessutom har det varit många pass med team fattigmansboxen - så roligt att träna med dessa tjejer!


Fredag kväll tränade jag och Tessan på lite olika lyft som OHS och thrusters - Tessan är grym - jag har desto större problem med OHS... får nöta detta!


                 


På lördagen blev det vilodag då jag jobbade hela dagen. Mikko var i Falun på MK Open som domare - jag var jätteavundsjuk!!


   


Söndagen blev det måååånga pass! Vi ville simulera en tävlingsdag varför vi körde flera pass. På morgonen träffades vi på Nordic Wellness där vi först körde styrka - att hitta ett max på Clean & Jerk. Haha... jag skrattade först då jag aldrig ens tränat på detta... inte en enda gång! Men jag fixade 52,5 kg och Tessan 50 kg - gryyymt ju!


 


 
 

     


Efter detta körde vi ett lagpass som vi hade som första team wod i februari. Men vi la visst till ett par extra moment insåg vi... efter att vi var klara! Det vi också mårkte var att vi blivit starkare och bättre på många moment. Kul!!

Sen var det dags att vila och umgås med familj. Själv hade jag pappa på besök och lilltjejen hade fotbollsmatcher - så det var bara att äta lunch snabbt och sen åka till Rimbo för några timmar i solen. Hejade på laget tills rösten sprack!


På kvällen körde vi en team wod på CF Norrtälje - T2B och rodd. Satte äntligen några T2B - som jag våndats! Efter detta var det dags för backlöpning i Kvisthamrabacken - eller löpning... går det att springa uppför den där backen??


     

   


Jag är lite nöjd efter de senaste veckorna trots sjukdomar mm. Jag har faktiskt nått några av mina delmål. Om jag jämför min lilla lista nu med hur den såg ut för nån månad sen så är jag ju på god väg!


 


Det ska bli så spännande att se vad vi kan prestera som lag på Westridge Open! Jag ser verkligen fram emot att ha roligt med de här brudarna - för roligt har vi!!

/Johanna 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fattigmansboxen - 7 september 2016 07:00

Med revanschlust inför nästa års Höga kusten trail samt eventuellt andra lopp så har jag anmält mig till Team Nordic Trail som kör träningar mm i terränglöpning. Jag var och testade igår kväll i Sollentuna och kan berätta att blir man inte bra på ter...

Av fattigmansboxen - 6 september 2016 08:30

Jag är så imponerad av alla som deltog på detta magiskt jobbiga men också vackra lopp i vårt världsarv Höga kusten och Skuleskogens nationalpark! För några var detta dessutom första gången och Mikko sklulle ta revansch på föregående år. Det gjorde ha...

Av fattigmansboxen - 1 september 2016 15:04

Alltså på riktigt... skäms! November 2014 skrev jag senast! Det beror så klart på massor av olika saker men om jag ska vara ärlig så är det en kombination av dålig träning, andra intressen och skador till och från på både mig, sambo och träningskompi...

Av fattigmansboxen - 4 november 2014 18:29

Kommande helg utspelar sig Roslagen Open på Sportcentrum i Norrtälje. Team Berlin/fattigmansboxen med Mikko, Ola och Peter tävlar i lag och Kia kör individuellt. Dessutom tävlar en del andra superstarka atleter från Norrtälje... bland annat några sta...

Av fattigmansboxen - 20 oktober 2014 22:34


Har kört igång med RLF förra måndagen. Planen är att köra CF Football försiktigt och bygga upp grundstyrkan med styrkelyft. Min rehab använder jag som uppvärmning inför varje pass och jag kommer hålla fortsatt fokus på stretch och rörlighet. Vi får...

Ovido - Quiz & Flashcards