fattigmansboxen

Direktlänk till inlägg 14 april 2014

Long time no see...

Av fattigmansboxen - 14 april 2014 09:57

Trots obefintliga inlägg här så har den vanliga träningen fortsatt sen sist. Jag var dessutom bortrest 3-6 april i Jerusalem men det fanns som tur var både gym på hotellet samt ett stort berg att klättra upp för - Mesadaberget vid Döda havet!

Veckan som gått har varit fokuserad på hård träning inför denna kommande "mjukisvecka" i vår programmering. Det har blivit många högintensiva pass på Cf Norrtälje, löpning på luncherna och ett grispass till lagträning igår, söndag!

Först några framsteg: Jepp - klarade 22 DU igår med ganska avslappnade ben samt 30 kg OH-squat i veckan! Nu väntar jag bara på mina 5 strikta pullups, ringdips och HSPU!   Jo - lärde mig att kippa HSPU igår också - nöjd!

Igår var en bra dag, men det ser ju inte alltid ut så. Det är så lätt att bli negativ när man har en dålig dag... eller dålig vecka för den delen. Det har nog alla då och då. Vid dessa tillfällen är det bra att påminna sig om var man var för bara två månader sen. Kunde jag hoppa en enda DU - nej! Klarade jag av att göra en enda pullup - nej! Lite ringdips då? - NEJ! Hur mycket klarade jag att ta i backsquat - typ 70 kg som max - nu 95 kg! Det har ändå hänt massor ju!

En stor utmaning är att lära mig toes to bar - att det ska vara så svårt!?


Gårdagens lagpass körde vi med Lag Bea som tidigare. Eftersom Westridge Open publicerade ett foto på utrustning som kommit till tävlingen så räknade vi ut att vi behövde träna på HSPU och wallballs med mjuk medicinboll:


 


Så det blev ett lagpass enligt följande:


1. 400 m löpning tillsammans bärandes:

2st KB a 16/24 kg och 2 st viktskivor a 10/15 kg


2. 100 boxjump 50/60 cm

150 wallball 6/10 kg

50 HSPU

150 utfallsteg med 16/24 kg KB


(En arbetar - de två andra håller en viktskiva ovan huvudet 10/15 kg genom hela passet)


3. 400 m löpning igen enligt del 1.


Vi låg jämt upp med lag Bea hela tiden efter första löpningen som de var snabbare på men fick ett litet försprång på wallball - sen gjorde vi grymt snabba utfallsteg och vann hela grenen med ett par minuter!


       


Grymma brudar!!!


Innan passet igår kväll så invigde jag och hunden Roslagsleden med lite terränglöpning - det var lerigt som tusan! Får nog vänta nån vecka till så det får torka upp ordentligt. Hunden fick sig en välförtjänt dusch och slocknade bredvid löparskorna:


 


Mikko gjorde iordning lite söndagsfika på eftermiddagen, äppelpaj med chevre - paleo så klart! För recept - fråga Mikko!


 


/Johanna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fattigmansboxen - 7 september 2016 07:00

Med revanschlust inför nästa års Höga kusten trail samt eventuellt andra lopp så har jag anmält mig till Team Nordic Trail som kör träningar mm i terränglöpning. Jag var och testade igår kväll i Sollentuna och kan berätta att blir man inte bra på ter...

Av fattigmansboxen - 6 september 2016 08:30

Jag är så imponerad av alla som deltog på detta magiskt jobbiga men också vackra lopp i vårt världsarv Höga kusten och Skuleskogens nationalpark! För några var detta dessutom första gången och Mikko sklulle ta revansch på föregående år. Det gjorde ha...

Av fattigmansboxen - 1 september 2016 15:04

Alltså på riktigt... skäms! November 2014 skrev jag senast! Det beror så klart på massor av olika saker men om jag ska vara ärlig så är det en kombination av dålig träning, andra intressen och skador till och från på både mig, sambo och träningskompi...

Av fattigmansboxen - 4 november 2014 18:29

Kommande helg utspelar sig Roslagen Open på Sportcentrum i Norrtälje. Team Berlin/fattigmansboxen med Mikko, Ola och Peter tävlar i lag och Kia kör individuellt. Dessutom tävlar en del andra superstarka atleter från Norrtälje... bland annat några sta...

Av fattigmansboxen - 20 oktober 2014 22:34


Har kört igång med RLF förra måndagen. Planen är att köra CF Football försiktigt och bygga upp grundstyrkan med styrkelyft. Min rehab använder jag som uppvärmning inför varje pass och jag kommer hålla fortsatt fokus på stretch och rörlighet. Vi får...

Ovido - Quiz & Flashcards